•  
  •  
  •  
  •  
  •  

Thomashuis Dongen

Thomashuis Dongen bevindt zich in het centrum van het dorp, met alle voorzieningen op loopafstand. Een boodschapje doen, iets gaan drinken op een terras, gewoon onderdeel zijn van de lokale samenleving, het kan allemaal, iedere dag opnieuw. Maar ook lekker thuis zijn, op de bank tv kijken of een stukje gaan fietsen, alleen of met een paar mensen, niet te veel plannen, maar ervaren wat er op ons pad komt, familie en vrienden uitnodigen, samen koken en genieten; dat is Thomashuis Dongen.

Ondernemersfoto Marjolijn & Jeffrey
De ondernemers

Marjolijn en Jeffrey Schut ontmoetten elkaar vijftien jaar geleden tijdens hun werk bij een zorginstelling. Na jaren ervaring te hebben opgedaan in het vakgebied, gaan ze nu aan de slag als zorgondernemer in Thomashuis Dongen. In het statige oude bankgebouw – in het centrum van het dorp – wonen negen bewoners met een verstandelijke beperking. Marjolijn en Jeffrey zijn er eind februari ingetrokken, samen met hun twee kinderen en hun hond.

‘Wij leggen de focus op de mens áchter de beperking, en kijken per bewoner: wie ben je als persoon, en waar liggen je interesses en talenten? We vinden het belangrijk om altijd te blijven zoeken naar mogelijkheden en kansen, zodat elke bewoner bij ons de beste versie van zichzelf kan zijn. Mensen met een verstandelijke beperking kunnen prima zelf de regie over hun leven nemen – ze hebben alleen een beetje extra begeleiding nodig.’ 

Thomashuis Dongen

Hoge Ham 65
5104 JB Dongen
Noord-Brabant
Nederland

Heeft u vragen of bent u benieuwd naar ons Thomashuis? Neem gerust contact op:
Thomashuis Dongen heeft haar klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht bij Quasir. Via onderstaande contactgegevens kunt u in contact komen met Quasir en uw klacht kenbaar maken. Een klachtenfunctionaris van Quasir zal binnen 48 uur contact met u opnemen. De klachtenfunctionaris van Quasir zal u vervolgens adviseren/helpen bij het oplossen van uw klacht.

Post: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel.
E-mail: bemiddeling@quasir.nl t.a.v. Klachtenbemiddeling
Telefonisch: 06-48445538 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)

Het e-mailadres voor het melden van klachten is: bemiddeling@quasir.n