Blij dat ‘ie gaat!

Gisteren (vrijdag 17 februari 2023) was mijn laatste werkdag bij Baars & Bloemhoff. Een bedrijf waar ik mij 6 jaar voor heb ingezet als E-commerce Manager en later als Digitaal Project Manager. Het was een mooi afscheid en mijn collega Bas Schipper had net daarvoor nog een mooi bericht op LinkedIn geplaatst over mijn afscheid. Hij was oprecht blij dat ik ein-de-lijk weg ging, niet omdat hij dan van mij af was, maar omdat ik samen met Sonja een Thomashuis in Almelo ga beginnen. Klik hier om het bericht te lezen.

Thomashuis Almelo

Van de zakenwereld naar een Thomashuis

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een erg leuke, maar tevens spannende stap vind. Maar is de stap wel zo groot? Natuurlijk, de doelgroep en collega’s zijn anders en ik zal niet meer hele dagen achter mijn laptop of in vergadering zitten. Sterker nog, ik heb gemerkt in deze omgeving en in combinatie met de zorg dat het niet altijd wordt gewaardeerd om tijdens een gesprek een laptop ernaast te hebben om aantekeningen te maken.

Als Digitaal Project Manager was ik continu bezig met organiseren en mensen met elkaar te verbinden. Uitleggen waarom een bepaald project gedaan moest worden, welke prioriteit dat had voor ons in de organisatie, welke deadline en wie er allemaal bij betrokken waren. In ons Thomashuis gaat het straks ook over de verbinding zoeken tussen onze bewoners, ouders en wij als zorgondernemers en personeel.

Ik vond het altijd al fantastisch om met verschillende collega’s te werken aan kleine, maar ook grote projecten. Op deze manier ontmoet je veel verschillende mensen en dien je met een hele hoop mensen te kunnen samenwerken om het project succesvol af te sluiten. In ons Thomashuis krijgen wij ook te maken met heel veel verschillende bewoners, ouders en hun netwerk. Door goede communicatie, eerlijk en open te zijn zullen Sonja en ik deze lijn zeker doortrekken naar ons Thomashuis.

Daarnaast was ik als Project Manager elke dag aan het kijken hoe we processen konden vereenvoudigen, digitaliseren en automatiseren. Steeds kijken of we zaken slimmer konden doen, zodat we ons konden concentreren op de zaken die er echt toe deden. In ons Thomashuis straks zullen we dat ook blijven doen, namelijk altijd kijken of zaken slimmer aangepakt kunnen worden en zaken niet als vanzelf beschouwen.

Op mijn werk bij Baars & Bloemhoff heb ik altijd getracht het verschil te maken en dat willen wij straks ook gaan doen in ons Thomashuis. Het verschil maken voor allereerst onze bewoners en ouders, omdat we ons beseffen dat we het samen moeten doen in de driehoek. Daarnaast willen wij een goede werkgever zijn voor ons personeel en het verschil maken door te kijken naar een goede balans tussen werk en prive, goed te luisteren en korte lijnen te hebben.

Kortom, er zijn natuurlijk een hoop verschillen tussen de zakelijke wereld en de zorg, maar er zijn ook best heel veel overeenkomsten. Samen met onze gastouder ervaring welke we hebben opgedaan in Dussen in Het Kornhuys (wooninitiatief voor 9 bewoners met een verstandelijke beperking), Sonja haar jarenlange ervaring in de gehandicaptenzorg en mijn ervaring in het zakenleven heb ik er het volste vertrouwen in dat wij er samen een succesvol avontuur van gaan maken. We kunnen niet wachten tot we onze eerste bewoners kunnen verwelkomen begin 4e kwartaal 2023.

Delen: