Privacybeleid

 Privacyverklaring van Thomashuis Olst (medewerkers/vrijwilligers)

                                 

Wij zijn ons er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen en u inzicht te geven op welke wijze we dat doen. In dit document informeren we u over welke gegevens we verzamelen als u van onze diensten gebruik maakt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe lang we deze gegevens bewaren. 

 

Communicatie  

Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw (aan)vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. 

 

Door ons verwerkte persoonsgegevens   

Door ons zullen slechts de volgende Persoonsgegevens van een Betrokkene worden verwerkt:

a.            Voorletters en achternaam

  1. Adres
  2. Telefoonnummer vaste lijn en mobiel telefoon
  3. Emailadres
  4. BSN
  5. ID kopie/rijbewijs kopie
  6. CV
  7. Kopie diploma’s
  8. Verslagen gesprekken
  9. VOG

 

Doel en grondslag verwerking persoonsgegevens

De door ons verwerkte persoonsgegevens zullen alleen worden verwerkt voor de volgende doeleinden:

 
  • salarisverwerking
  • loonbelasting
  • verzuim
  • verzekering

 

De door ons verwerkte persoonsgegevens worden verwerkt op basis van de volgende verwerkingsgrondslag:  

1. Toestemming betrokkenen

2. Uitvoering v.e. overeenkomst

3. Nakomen wettelijke verplichtingen

 

 

Bewaartermijnen

De door ons verwerkte persoonsgegevens zullen worden bewaard voor de volgende perioden:

a.         Twee jaar na afloop van de arbeidsovereenkomst

 

Beveiliging  

Alle genoemde gegevens worden door ons goed beveiligd. Desgewenst kunnen we u op hoofdlijnen informeren over de door ons genomen beveiligingsmaatregelen.

 

Doeleinden  

We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in deze verklaring, tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

 

Derden  

De informatie wordt niet met derden gedeeld anders dan beschreven. In bepaalde gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

 

Rechten van de betrokkene  

Elke Betrokkene heeft het recht om bij ons binnen redelijke grenzen:

  1. Inzage, rectificatie of wissing te vragen van de eigen Persoonsgegevens die worden verwerkt.
  2. Beperking te vragen van de eigen Persoonsgegevens die worden verwerkt.                         
  1. Bezwaar te maken tegen de verwerking van de eigen Persoonsgegevens.
  2. Klachten in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens wegens het niet in overeenstemming met de Verordening verwerken van de eigen Persoonsgegevens.

Betrokkene dient zich te realiseren dat het maken van bezwaar tegen de in deze privacyverklaring genoemde verwerkingen of het verzoeken om wissing van Persoonsgegevens ertoe kan leiden dat wij niet langer in staat zijn om uitvoering te geven aan de met Betrokkene gesloten overeenkomst of het uitvoeren van onze diensten.  

 

Vragen en feedback  

We controleren regelmatig of we aan ons eigen privacy beleid voldoen. Als u vragen of opmerkingen heeft over dit privacy beleid, kunt u contact met ons opnemen:

 

Bert en Annelies Boshoven

Zorgondernemers Thomashuis Olst

0570-519890

olst@thomashuis.nl

 

 

 

Het privacyreglement (bewoners)

 

Doel van het privacyreglement

Als bewoner van een Thomashuis heb je recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer. Daarnaast zijn wij als zorgondernemers verantwoordelijk voor de registratie en opslag van jouw persoonlijke gegevens. Hiervoor gebruiken wij onderstaand privacyreglement. In dit reglement kun je lezen op welke wijze we jou informeren over jouw gegevens, welke gegevens wij van jou bewaren, op welke manier wij met jouw gegevens omgaan, wie toegang heeft tot deze gegevens, aan wie ze gegeven worden en hoe lang ze bewaard blijven.

 

Welke persoonlijke gegevens worden door ons geregistreerd?

Als je in een Thomashuis komt wonen, willen we graag een aantal gegevens van je weten. Maar ook tijdens je verblijf worden persoonlijke zaken besproken en afspraken gemaakt waar anderen niets mee te maken hebben. Deze gegevens hebben we nodig om onze zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op jouw situatie af te stemmen. Het gaat hierbij om informatie die we krijgen uit persoonlijke gesprekken met jou, alsmede uit de volgende formulieren en documenten:

  • Inventarisatie dienstverlening
  • Gegevens van de bewoner (naw-gegevens /achtergrondinformatie)
  • Medische gegevens
  • Offerte
  • Bewonersovereenkomst
  • Huurovereenkomst
  • Periodieke evaluaties
  • Verklaring vertegenwoordiging
  • Overeenkomst medicatiebeleid
  • E-mails

 

Met het kennis nemen van dit privacyreglement en het ondertekenen van de bewonersovereenkomst heeft je vertegenwoordiger ons toestemming gegeven om jouw gegevens te verwerken en vast te leggen.

 

Hoe bewaren wij jouw persoonlijke gegevens?

Voor elke bewoner maken wij een dossier waarin al jouw persoonlijke gegevens worden bewaard. De schriftelijke dossiers worden opgeborgen in een afgesloten kast. Hiertoe hebben alleen wij als zorgondernemers toegang. Als er sprake is van digitale gegevens dan zijn deze beveiligd met een toegangscode die alleen bij ons bekend is.

 

Hoe lang bewaren wij jouw persoonlijke gegevens?

In principe wordt jouw dossier voor een periode van vijftien jaar bewaard. Maar je hebt het recht schriftelijk te verzoeken om jouw persoonlijke gegevens voor het aflopen van deze periode te vernietigen. Wij vernietigen dan de gegevens binnen een jaar nadat je dit verzoek hebt ingediend, tenzij er uitdrukkelijke belangen zijn om jouw gegevens te bewaren of als vernietiging in strijd is met een wettelijk voorschrift.

 

Wie kan deze gegevens inzien?

De persoonlijke gegevens zijn alleen toegankelijk voor ons als zorgondernemers.

Daarnaast kunnen ook onze medewerkers inzage krijgen in jouw dossier, maar dit gebeurt alleen als dit van belang is voor jouw situatie. Onze medewerkers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van de gegevens te respecteren In alle overige gevallen geldt: we verstrekken nooit persoonlijke informatie aan anderen zonder schriftelijke toestemming, tenzij er sprake is van een acute noodsituatie.

 

Hoe word je op de hoogte gesteld van jouw gegevens?

De vertegenwoordiger krijgt van ons een kopie van alle schriftelijke stukken. Uiteraard heb je het recht om jouw eigen dossier in te zien. Ben je niet in staat om goed voor jouw belangen op te komen, dan kan ook jouw vertegenwoordiger inzage krijgen in jouw dossier.

 

Welke rechten heb je?

Jijzelf of je vertegenwoordiger heeft het recht om bij ons binnen redelijke grenzen:

  • Inzage, rectificatie of wissing te vragen van de eigen persoonsgegevens die worden verwerkt
  • Beperking te vragen van de eigen persoonsgegevens die worden verwerkt
  • Bezwaar te maken tegen de verwerking van de eigen persoonsgegevens
  • Klachten in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens wegens het niet in overeenstemming met de verordening verwerken van de eigen persoonsgegevens.

Het is belangrijk om je te realiseren dat wanneer bepaalde verwerkingen en wissingen van persoonsgegevens worden belemmerd dit ertoe kan leiden dat het niet langer mogelijk is om de met elkaar afgesproken zorg te kunnen bieden.

 

Vragen?

We controleren regelmatig of we aan ons eigen privacybeleid voldoen. Als jij of je vertegenwoordiger vragen of opmerkingen hebben over dit privacybeleid, dan kun je hiermee uiteraard bij de zorgondernemers terecht.

 

Bert en Annelies Boshoven

Zorgondernemers Thomashuis Olst

0570-519890

olst@thomashuis.nl

                 

 

 Afbeelding verwijderd.

Delen: