Kwaliteit

TH header TH ruinerwold kwaliteit

Hoe wordt de kwaliteit in een Thomashuis bewaakt?

Kwaliteitssysteem

In de Thomashuizen hechten we veel waarde aan kwaliteit van zorg en leven. Naast de dagelijkse persoonlijke zorg, de betrokkenheid van ons team en de open communicatie met familie en naasten, vinden wij het belangrijk om periodiek de kwaliteit en tevredenheid te meten. Alle Thomashuizen werken met hetzelfde kwaliteitssysteem. Het doel van deze kwaliteitstoetsingen is continu leren en waar nodig verbeteringen doorvoeren. De zorgformule Thomashuis is ISO-9001 gecertificeerd.

Kwaliteitsmetingen

De klanttevredenheidsmeting vindt plaats via een kwantitatieve meting door een extern onderzoeksbureau. Dit bureau is een full-service klant- en marktonderzoekbureau en gespecialiseerd in zorg en overheid. Bij de Thomashuizen wordt getoetst op de volgende drie aspecten:

  • Kwaliteit van leven, welbevinden en participatie
  • Kwaliteit van zorg, dienstverlening en wonen
  • Kwaliteit van communicatie

In samenwerking met De Drie Notenboomen is een vragenlijst ontwikkeld, waarin de genoemde aspecten aan bod komen. De lijst wordt voorgelegd aan wettelijk vertegenwoordigers van de bewoners. De resultaten worden verwerkt in een overzichtelijk rapport. Deze metingen worden eens per drie jaar uitgevoerd en zijn te vinden op de vestigingspagina's van de individuele locaties. Daarnaast vindt er elke drie jaar een interne audit plaats door extern onderzoeksbureau Facit.

TH koffie

Onverhoopt toch een klacht of geschil?

In een Thomashuis is het bieden van kwalitatieve zorg ons voornaamste doel. Dankzij de kleinschaligheid van de huizen zijn open dialoog en korte communicatielijnen de norm.

Het kan echter zijn dat u toch niet tevreden bent. Als dit zo is, dan willen we u in eerste instantie vragen om met de zorgondernemers van het desbetreffende Thomashuis in gesprek te gaan. Zit u met een klacht waar u onderling niet uit komt? Dan kunt u via de vestigingspagina van het betreffende huis contact opnemen met een onafhankelijk klachtenfunctionaris.

Alle individuele Thomashuizen beschikken over een klachtenregeling die voldoet aan de vereisten van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg). Deze regeling dient om onvrede en klachten op een effectieve, laagdrempelige en professionele manier af te handelen.

TH samen praten